آقای John Carmack یکی از بنیان گذاران id Software معتقد است که با وجود بهبود و پیشرفت در سخت افزارهای کنسول های نسل آینده،اما باز هم تیم های سازنده ی بازیها بیشتر تمرکزشان بر روی کسب ۳۰ فریم در ثانیه می باشد.
آقای Carmack با ارسال یک پست در شبکه ی اجتماعی Twitter نگرانی خود را از این موضوع اعلام کرد ولی هیچ استدلالی برای ادعای خود بیان نکرد.
آقای Carmack در Twitter خود نوشته :
من می توانم تضمین زیادی بدهم که هدف اصلی بیشتر بازی های نسل بعدی هنوز هم کسب ۳۰ فریم بر ثانیه می باشد.
این جواب در پاسخ به سوال یکی از طرفداران مبنی بر استفاده از ۳۰ فریم بر ثانیه که سوالی مناسب و در تخصص آقای Carmack بود، پرسیده شده است چرا که او هر دو بازی Doom 3: BFG Edition و Rage را با ۶۰ فریم ساخته بود.